FANDOM

Ōdama Rasengan
Ōdama Rasengan
Nazwa
Japoński 大玉螺旋丸
Rōmaji Ōdama Rasengan
Angielski Big Ball Spiralling Sphere
Polski Wielka Kula Wirującej Sfery
Debiut
Manga Tom 29, Rozdział 260
Anime Odcinek 15
Film Wola Ognia nadal płonie
Gra Naruto Shippūden: Clash of Ninja Revolution 3
OVA Naruto kontra Konohamaru: płonący egzamin na chūnina
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga A
Zasięg Krótki
Jutsu Macierzyste Rasengan
Pochodzenie Jutsu
Chōōdama Rasengan

Gekitsui: Rasengan
Ōdama Rasen Tairengan
Ōdama Rasengan: Shōgeki
Ōdama Rasenrengan
Rasenkyūgan
Senpō: Chō Ōdama Rasengan

Użytkownicy
Hiruko

Jiraiya
Konohamaru Sarutobi
Naruto Uzumaki
Tańczący Wicher

Ōdama Rasengan jest mocniejszą wersją Rasengana.

Przegląd

W anime Naruto stworzył Ōdama Rasengan podczas swoich dwuipółletnich treningów z Jiraiyą; podczas treningu, aby wyrwać się z genjutsu, Naruto przypadkowo uwolnił swoją czakrę i stworzył ogromnego Rasengana. Używa tej samej koncepcji kompresowania czakry wirującej w dłoni, jak w oryginalnym Rasenganie, tylko zwiększając ilość zaangażowanej czakry. Ponieważ jest jeszcze więcej czakr, które są skompresowane do wyższej gęstości, piłka uwalnia swoją energię natychmiast po kontakcie, zwiększając w ten sposób jej siłę niszczącą poza Rasengan.

Kiedy Naruto po raz pierwszy zaczyna używać Ōdama Rasengan , potrzebuje cienistego klona, który pomógłby mu go uformować i władać. Potrafi posługiwać się nim jedną ręką, gdy poprawia się jego umiejętność, ale nadal potrzebuje pomocy klona w jej tworzeniu.

Wykorzystanie i Udoskonalenie

Podobnie jak Rasengan, Naruto ulepszył Ōdama Rasengan i stworzył wariant ze swoim trybem Czakry Dziewięcioogoniastego. Rozmiar i moc jego Ōdama Rasengan również uległy poprawie, z tym, że wzrasta do prawie połowy wielkości Ultra-Big Ball Rasengan. Może także dodać do niego Uwolnienie Wiatru, aby stworzyć Wielką Kulę Rasenshuriken.

Wpływ Senjutsu

Ōdama Rasengan Naruto

Senpō: Ōdama Rasengan.

Będąc w trybie Mędrca, Naruto może użyć ulepszonej wersji senjutsu, znanej jako Sage Art: Big Ball Rasengan (仙 法 大 大 玉 螺旋 丸, Senpō: Ōdama Rasengan, angielska telewizja: Sage Art: Giant Rasengan). Podobnie jak w przypadku oryginału, Naruto używa klona cienia, aby pomóc mu w stworzeniu piłki. Dzięki tej wersji senjutsu, może mieć klona cienia z postaci Big Ball Rasengana w każdej z jego rąk, którą następnie może przekazać klonom, by mogły nimi władać. The Sage Art: Big Ball Rasengan jest znacznie większy niż oryginał, tak duży, jak wezwanie Paina.

Ciekawostki

  • Normalny Rasengan Minato Namikaze jest mniej więcej wielkości początkowej Big Ball Rasengan. W rzeczywistości mógłby użyć tej techniki w powieści Jiraiyi w nieskończonym śnie Tsunade Tsukuyomi.
    • Pod koniec czwartej wojny shinobi, regularny Rasengan Naruto wzrósł do wielkości początkowej Big Ball Rasengan.
  • Kiedy Konohamaru użył tej techniki w OVA, był w stanie użyć jej jedną ręką.