FANDOM

Ten artykuł jest w edycji i ktoś właśnie zrobił sobie przerwę. Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku Cleopatera.
Akamaru

Akamaru.png

Akamaru..png

Akamaru,.png

(赤丸, Akamaru)
Debiut
Manga Tom 5, Rozdział 39
Anime Odcinek 23
Powieść Kakashi Hiden: Lightning in the Icy Sky
Film Naruto Shippūden 3: Wola ognia nadal płonie
Gra Naruto: Ultimate Ninja
Występuję w Manga, anime, film, gra i OVA
Głosy
Japoński Junko Takeuchi
Kōsuke Toriumi
Angielski Jamie Simone
Kyle Hebert
Status Profesjonalny
Data Urodzin 7 Lipiec
Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Wiek Część I: 3-4
Część II: 7-8
Wzrost Część I: 28 cm - 29,1 cm
Część II: 127,2 cm
Waga Część I: 5,1 kg - 5,3 kg
Część II: 80,5 kg
Gatunek Pies
Przynależność Konohagakure.png Konohagakure

Zjednoczone Siły Shinobi.png Zjednoczone Siły Shinobi

Drużyna Drużyna Kurenai
Klan Klan Inuzuka.png Klan Inuzuka
Narzędzia
Hyōrōgan

Akamaru jest nin-psem z klanu Inuzuka pochodzący z Konohagakure. Jest partnerem Kiby Inuzuki, a także jego najlepszym przyjacielem i towarzyszem. Również jest członkiem drużyny Kurenai.

WyglądEdytuj

  • Akamaru w pierwszej serii.
  • Czerwony Akamaru.
  • Akamaru z drugiej serii.

W części I, Akamaru był małym szczeniakiem z białym puszystym futrem, regularnie noszony na głowie Kiby lub wewnątrz jego kurtki. Akamaru zazwyczaj mrużył oczy, występujące jako zamknięte, ma ciemnobrązowy nos, a także ciemnobrązowe plamy na uszach i ciemny kontur wokół jego ust. Jego futro na czubku głowy jest stylizowane. Ilekroć Akamaru spożywa Hyōrōgan jego futro przybiera czerwony kolor, a on sam staje się bardziej dziki, dlatego został nazwany "Akamaru".

W części II, Akamaru stał się pełnowymiarowym dorosłym psem dużych ras. Jego rozmiar jest taki, że Kiba może jeździć na Akamaru. Pomimo tego, Kiba nie zauważył tego. Oprócz wielkości to jego wygląd pozostał taki sam.

OsobowośćEdytuj

Akamaru został pokazany jako aktywny i oddany. Widać to z jego interakcji z ludźmi, w szczególności jego najlepszym przyjacielem i towarzyszem, Kibą, z których zawsze był zadowolony. Często spędza czas na spacerach lub bardziej precyzyjnie, działa poprzez drzewa. Jego oddanie występuje najczęściej, gdy Kiba jest ranny w bitwie, Akamaru natychmiast pojawia się u jego boku.

UmiejętnościEdytuj

Plik:Dainamikku Mākingu.png

Akamaru ma podwyższone zmysły, takie jak zapach i słucha także zdolność do komunikacji Kiby z nim sprawia mu potężnego sojusznika do gromadzenia i wymiany informacji. On może po zapachu rozpoznać czakrę i siłę wroga. W walce, Akamaru często przybiera postać Kiby (choć o wiele więcej dziki wygląd) przy użyciu Jūjin Bunshin lub połączenie z Kiba w jeden podmiot ataków bardziej niszczące. Również Akamaru korzysta Dainamikku Mākingu - oddając mocz na cel z dużą dokładnością, co pozwala zarówno Kibie lub łatwo śledzić cel przez zapach. Jest to szczególnie użytecznie, gdy są one połączeni razem.

Plik:Jūjin Bunshin.png

On również okazał się być mistrzem w ustawianiu pułapek, takie jak wybuchowe notatki na własną rękę. Akamaru jest również biegły w użyciu innej techniki swojego klanu, takich Tsūga i Gatsūga, gdzie on sam albo z Kibą wirują w dzikim tempie i dostarczając wiele potężnych ataków bestii jak przy styku z celem.

Akamaru jest znany z mówienia jak inne ninkeny, ale krótko mówi o tym na końcu dodatkowy specjalny odcinek.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

W pewnym momencie, gdy Kiba był jeszcze w Akademii, jego matka, Tsume Inuzuka, powierzyła mu Akamaru. Chociaż Akamaru niemal natychmiast oddał mocz na twarz Kiby, rozbawiło to matkę i siostrę.

Egzamin na ChūninaEdytuj

Plik:Akamaru w akcji! I kto jest lepszy.png

Akamaru pomógł Kibie oszukać w pierwszym etapie, siedzi na głowie, aby mieć oko na egzaminujących i podawać odpowiedzi. W drodze do wieży w drugim etapie, Kiba z drużyną przypadkowo spotkali Gaarę z drużyną Shigure. Akamaru przerażony czując siłę Gaary, i był w szoku, widząc jak Gaara brutalnie zabija trójkę geninów z Amegakure.

Akamaru walczył u boku Kiby przed Naruto w eliminacjach eliminacyjnych. Był uważany za narzędzie shinobi, a nie dodatkowym wojownikiem, a tym samym został dopuszczony do walki u boku Kiby. Gdy Akamaru dawał trudności Naruto, zwłaszcza po tym, przekształcony w klona Kiby, Uzumaki zdołał użyć Akamaru do oszukania Kiby, przy pierwszym użyciu bomby dymnej przekształcił się w Akamaru i wyszedł bomby dymnej, aby go zaskoczyć. Po tym jak Kiba użył technikę Jūjin Bunshin, Naruto zamienił się w Kibę, aby zapobiec Kiba go zaatakował, a kiedy zobaczył w jego planie, Naruto przekształcony w Akamaru. Następnie Kiba uderzył w prawdziwego Akamaru, uważając go za Naruto.

W finale, Akamaru wraz z Kibą po tym jak Kabuto Yakushi, przebrany za członka ANBU, uzdrowił Hinatę Hyūga. W anime, Akamaru próbował ostrzec Kibę o Kabuto. Jednakże Yakushi użył medycznego ninjutsu i uderzył Kibę. Co się stało z Akamaru pozostaje nieznane, Kabuto nie zbliżył się do niego, chociaż był przytomny.

Ściganie SasukeEdytuj

Plik:Transformacja Kiby i Akamaru.png

Z biegiem czasu, Kiba i Akamaru opracowali Dainamikku Mākingu i Jinjū Konbi Henge: Sōtōrō. Podczas misji w odzyskaniu Sasuke, Kiba i Akamaru pozostali w grupie, aż powrócą z pojemnikiem, ale podczas ucieczki przez wybuchowe notatki wpadli do kanionu z Sakonem i Ukonem. Kiba i Akamaru początkowo walczyli przeciwko braciom i Akamaru zdaje sobie sprawę, że muszą zastosować Jinjū Konbi Henge: Sōtōrō. Kiba był niepewny, ze względu na wymagające użycie dużej ilości czakry, co czyni ich podanymi jeśli przegapią. Akamaru gryzie go w rękę, Kiba zdaje sobie sprawę, że Akamaru uznało go za żałosnego, zdecydował się podjąć ryzyko. Po ataku Sakon i Ukon zostają ciężko ranni, ale ostatni atak blokuje bariera Rashōmon, a Akamaru został ranny ochraniając Kibę z ich kontratakiem, ale udało się oddać mocz na oczy Sakona w tym samym czasie. Gdy Ukon rozpoczął przejmowanie ciała Kiby, on dźgnął się w brzuch, próbując zabić Sakona, aby zapobiec przed przejęciem i szkodom Akamaru. Kiba próbował uciec z Akamaru, ale Sakon i Ukon dogonił ich. Wkrótce przybył Kankurō zabijając oboje.

Tymczasem Kiba i Akamaru leżą w szpitalu. Inuzuka nie chcąc spoglądać na cierpienie swego pupila postanawia się poprawić.

Poszukiwania BikōchūEdytuj

W anime, Akamaru towarzyszy jego partnerowi z resztą drużyną Kurenai i Naruto znaleźć Bikōchū.Misja ostatecznie nie powiodła się.

OszustEdytuj

W anime, jego obecność została wykorzystana jako dowód Kiby, że prawdziwy Kiba, jak, podczas gdy jego oszust może imitować jego twarzy, nie mógł wymienić Akamaru.

Długi Dzień KibyEdytuj

Długi dzień Kiby.png

Akamaru zakażony toksynami.

W anime, Akamaru został zainfekowany przez toksyny, które wzbudziła szału. Gdy zaatakował kilku członków ANBU, którzy trenowali, wydano rozkaz, żeby go aresztowali. Gdy Hana próbowała zrobić lekarstwo na Akamaru, Kiba zabrał psa z wioski i uciekł, usłyszawszy, że Akamaru można trzeba uśpić, ale Akamaru nadal traci kontrolę nad sobą. W tym czasie Naruto i Hana dogonił Kiba, Akamaru zwrócił się w gigantyczny wersji samego siebie, i zaatakował nikogo przy nim. Kiba zawahał się w obliczu możliwości, że Akamaru może umrzeć, ale po tym Naruto i próba Hany przypiąć Akamaru dół i nie udało wstrzyknąć antidotum udało się, Kiba przeprosił Akamaru stojąc nieruchomo jak Akamaru skoczył na niego. Kiba został poważnie ranny, ale udało się wstrzyknąć Akamaru z antidotum, i zauważył, że Akamaru się starał uniknąć zabicia go.

Naruto Wstecz: Ścieżki PrzyjaciółEdytuj

W anime, po tym jak Naruto opuścił wioskę na trzy lata, aby trenować z Jiraiyą, zazdrość Kiby w dalszego szczęścia Naruto z ostatnich sprawiło, że zdecydowana najlepszym jego kolegów shinobi z Konohy. W tym celu, Akamaru dołączył do Kiby w nowym szkoleniu, aby zwiększyć moc swoich kombinowanych umiejętności transformacji. Czerpiąc inspirację z użytkowania Naruto cienistych klonów do wsparcia w walce, Akamaru i Kiba pracował mozolnie rozwinąć Jinjū Kongō Henge — Santōrō. Dwa lata po odejściu Naruto, Konohagakure zdecydowała o wcześniejszym obok Sunagakure gospodarzem egzaminy na Chūnina. Akamaru dołączył do Kiby, jak zwykle, aby wejść do egzaminów.

Po tym jak Kiba zdał pierwszy egzamin, Akamaru dołączył do swojego partnera do Sunagakure gdzie odbędzie się drugi egzamin. W kolejny etapie egzaminu wymagali posiadania dwóch zwojów. Później, drużyna walczyła z wrogą drużyną shinobi z Kusagakure, Akamaru dołączył do Kiba przeciwko Burami, którego użyto otyłych wzrost jego korzyść, absorbowania i odpierając ataki wszystkich Kiba i Akamaru. Wkrótce wrogowie odkryli, że Kiba miał zwój Ziemi i razem udało się ukraść z niego przed odwrotu. Gdy drużyna Kurenai próbowała ich powstrzymać, Burami zaatakował ich cuchnącą zasłoną dymną, Kibie i Akamaru pogarsza się węch. Choć wróg wyszedł z Byakugan Hinaty, Shino podrzuca jeden z jego samic owadów na wroga, aby śledzić. Podczas realizacji wroga, Akamaru i jego koledzy z drużyny wpadł w ruchomych piaskach dołu. Akamaru, jednak był w stanie wykorzystać jego dynamiczne znakowanie do krzepnięcia piasku wystarczająco dużo dla drużyny uciec. Po odzyskaniu, drużyna Kurenai wznowił pościg.

Kiba i Akamaru jako kontynuował po zapachu, wkrótce okazało się, że mnoży i rozproszone na całym obszarze. Gdy robaki Shino nie udaje się znaleźć wrogów, jak również i zasugerował dzieje po drugiej przewija wrogich Kiba, znalezienie swojej irytacji myślenia o Naruto znów stał się zdecydowany nie powiedzie się. Wtedy zdaje sobie sprawę, że zapach Burami był jego ubrania z ich wcześniejszego starcia, Kiba i Akamaru użyli go, aby znaleźć prawdziwego wroga. Choć powrót na szlak ponownie, wrogowie zasadzkę drużyny Kurenai. Choć początkowo przytłoczona, drużyna zamienili się z kłopotów z owadów klonów Shino, pozwalając im na przegrupowanie. Widzenie przez taktyki wrogów, drużyna Kurenai szybko naciskał na shinobi z Kusa przed tym jak Kiba i Akamaru zakończył je z jego techniką trójgłowy wilka, zdobywając zwoje nieba i ziemi.

Sai i SasukeEdytuj

Kiedy Naruto spotkał Kibę patrząc na kolegę z drużyn, zauważył, że Akamaru był znacznie większy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Kiba teraz jeździ na nim, zamiast psa siedzącego na jego głowie. Naruto zapytał Kibę czy dołączy do jego drużyny na misję, a nawet zaproponował konieczność Akamaru pójścia bez Kiby, ale Kiba odmówił.

Dwunastu Strażników NinjaEdytuj

Po powrocie z drużyny Yamato w świątyni ognia z młodym mnichem o imieniu Sora, chłopak szybko stał się znany, że nie obchodzi, co każde stworzenie myśli o nim, i szybko wsiadł do zawodów wpatrując się z Akamaru, Kiba został zirytowany. Gdy Furido i jego ludzie zaatakowali wioskę liścia, Akamaru pokazano, że jeg nowy rozmiar pomógł również znacznie w walce, jak udało się zdjąć kilka zombie bez przekształcenia.

SanbiEdytuj

Gdy Kakashi został zobowiązany do zbadania najnowszej kryjówki Orochimaru, drużyna Kurenai zostaje przydzielona do współpracy ze względu na ich umiejętności śledzenia. Gdy udało im się znaleźć kryjówkę Orochimaru, aktywowali pułapkę, która zniszczyła bazę. Na szczęście, nos Akamaru był w stanie znaleźć drogę w czasie. Później, Akamaru zaczął mieć problemy z koncentracją uwagi na dźwięk o wysokiej częstotliwości. Przez to, drużyna zdaje sobie sprawę, że byli szpiegowani przez nietoperze. Kiedy nieprzyjaciel aktywuje pułapkę i nadaje ich bezradny węch w zasłonę dymną. Przekonany Akamaru z Kibą próbują swoją bestią zdmuchnąć dym.

Wkrótce drużyna zostaje zaatakowana przez Guren. Kiba i Akamaru znowu współpracowali razem do walki z jednym z jej ataków. Po wykryciu ich wroga, nową przytłaczającą mocą, Akamaru pamięta Kibę zakopanego w ziemi i ukrywa ich w dole.

Polowanie na ItachiegoEdytuj

Plik:Wyruszają.png

Po tym zdecydowano, że najlepszym sposobem na znalezienie Sasuke było pojmania Itachiego Uchihę, Akamaru i Kiba wspierają Naruto w poszukiwaniu jednego z braci Uchiha.

Walka BraciEdytuj

Niestety drużynie nie udało się dojść w odpowiednim czasie do Sasuke i powrócili do domu.

Inwazja PainaEdytuj

Podczas inwazji Paina na Konohę, Kiba i Akamaru dołączyli do matki i Kuromaru w walce ze ścieżką preta. Później, w następstwie walki, pojawił się Kiba jeżdżąc na psie, który ostrzegł Naruto, Sakurę i Kakashiego, że Danzō został mianowany szóstym Hokage i właśnie ze względu na porządek umożliwiający ninja do likwidacji Sasuke jako poszukiwany shinobi.

Szczyt Pięciu KageEdytuj

Akamaru i Kiba towarzyszą Sakurze do Kraju Żelaza.png

Akamaru i Kiba towarzyszą Sakurze do Kraju Żelaza.

Kiedy 11 Konohy postanowiła wyeliminować Sasuke za swoje zbrodnie i uniemożliwić mu tonięcie nich niższe, Sakura postanowiła sama powiedzieć Naruto, z Akamaru, Kiba, Sai, a towarzyszące jej Lee. Ruszyli do Kraju Żelaza, ale Sakura zaprzeczyła z Naruto, a grupa w lewo, aby znaleźć Sasuke. Sakura udało się wykorzystać potężną bombę gazową spania wybić innym, w tym Akamaru. Kakashi później odnajduje ich śpiących w połowie drogi, i przeniósł stronę przed wyjazdem do mostu, gdzie Sasuke i Sakura są. Akamaru budzi się przed dymem zbombardowany przez Sakura i powraca do Konohy.

Później towarzyszy Kiba jak Konoha 11 mówią o co zrobiliby o groźbą, że Sasuke Uchiha, jakie stwarza dla bezpieczeństwa wioskach i względnego spokoju, że mieli.

Czwarta Wojna ShinobiEdytuj

Wraz ze swoim partnerem, Kibą, Akamaru zostaje przydzielony do piątej dywizji sojuszu shinobi na czas czwartej wojny shinobi. On i jego drużyna zostają wysłani do wsparcia drugiej dywizji. Akamaru i Kiba zaatakowali armię klonów białych zetsu z ich techniką Gatsūga zgrywając przeciwnika na strzępy. Później obie grupy z Nejim, Hinatą i Shino po ataku klonów białych Zetsu zostają zniszczeni - pozornie wyczerpani. Następnie Akamaru stał jak Kiba próbował dostać wyczerpanego Nejiego, aby przejść do oddziału medycznego. Gdy Kiba rozmawiał z Nejim na temat nadużywania jego Byakugana, Neji odpowiedział do Akamaru zamiast Kiby, potwierdzając, jak jego wzrok był napięty. Wreszcie wycofali się do przodu, że wszystko było w porządku, następnie prowadził Nejiego na plecach Akamaru.

Kiba i Akamaru mierzą się z ożywionym Sakonem i Ukonem.png

Kiba i Akamaru mierzą się z ożywionym Sakonem i Ukonem.

Następnego dnia, Akamaru obok Kiby walczył z przekszłaconą armią białych zetsu, który przeniknął do ich szeregów. W anime, walka zamienia się bardziej osobistą, gdy czwórka dźwięku zostaje również przywołani do walki. Kiba i Akamaru ponownie mierzą się z Sakonem i Ukonem. Po poprawie umiejętności, Kiba i Akamaru całkowicie niszczą obronę Sakona i Ukona, pokonując ich. Jednak ich zwycięstwo jest krótkotrwałe, ponieważ bliźniaczy duet pochłania ich czwórkę w dziwną technikę. Ciało Akamaru zostaje pozostawione w śpiączce, a jego dusza zostaje wysłana do nowego miejsca, w którym zostało ożywione na terenie dużej bariery. Wewnątrz, mieszkańcy są w stanie walczyć normalnie. Jednakże czwórka dźwięku informuje ich, że w czasie, zatrzymania przepływu czakry ich rzeczywistych ciał spowoduje ostatecznie śmierć. Pomimo początkowego impasu, wzmocnione przeklęte pieczęcie czwórki dźwięku rosną jeszcze bardziej z ich skumulowanej złości, szybko przytłaczając shinobi Konohy. Widząc, że Shikamaru zaczyna celowo ich wywoływać, wiedząc, że nowe zmysły Naruto by wybrać się na niego. Ostatecznie, Naruto odnajduje ich i przerywa barierę, umożliwiając Inoichiemu, poprzez telepatyczne połączenie, aby zwolnić technikę i przywrócić Akamaru oraz pozostałych do swoich ciał. Po przebudzeniu, Akamaru dzięki Shino za je wysiłki z oszczędzeniem ich.

Później pośród walk, Kiba ostrzegł Nejiego, że Hinata była w tarapatach. Nejiemu nie udaje się uratować Hinaty z shinobi Iwy, tylko dla "Hinata" objawia się jako klon białego zetsu, a Akamaru i Kiba ruszyli w kierunku prawdziwej Hinacie, Kiba skarcił Nejiego, że źle reagował, ale zanim dotarli do dziewczyny, ona zostaje uratowana przez cienistego klona Naruto, który przybył na pole walki. Po krótkiej kłótni z Kibą, Naruto i Neji, zmobilizowali się z Naruto, aby przeszukać fałszywych shinobi od prawdziwych.

Technika Zjednoczonych Sił Ninja.png

Akamaru z resztą sojuszu shinobi przybywa na pole bitwy.

Później wyruszył z sojuszem shinobi do miejsca, gdzie byli jinchūriki, Akamaru i Kiba dotarli na pole walki stanęli z resztą sił shinobi w obliczu przeciw wrogowi. Po kontrataku sojuszu zostali unieruchomieni, Akamaru i Kiba zostali pokonani przez w pełni dojrzałego dzisięcioogoniastego, który wyszedł z dziury.

Później, gdy Kurama wygenerował tyle czakry, Naruto przeniósł niektóre z nich do Akamaru którzy potem, wraz z Kibą, naładowali kierunek Uchihy i dziesięcioogoniastego, gdzie ich wysiłki były daremne w stanie oddzielić obu Uchihów od bestii. Gdy sojusz został uratowany przed ogromną kulą ogoniastej bestii dziesięcioogoniastego, zachowanie Akamaru zaalarmowało ich do tego, że Minato był tym ożywionym shinobi. Choć Minato odrzucił podejrzenia, mówiąc im, że jest po ich stronie, póżniej Akamaru był szoku widząc pojawiającego się Sasuke na pole walki, a nawet bardzie, gdy oświadczył o zostaniu Hokage. Później kiedy Kiba wypowiedział komentarz w stronę Shikamaru, aby stać się doradcą Hokage, Akamaru wyraził pewne obawy. Jednak, Shino powiedział Akamaru, że to wszystko prawda, gdy Hokage mogą mieć trzech doradców.

Po ożywieniu Madary, Akamaru i Kiba wspierają sojusz w walce z Guruguru.

Odrodzenie DziesięcioogoniastegoEdytuj

Później Akamaru ostrzega Kibę o dōjutsu, które zostaje odzwierciedlone na Księżycu. Potem Akamaru pada ofiarą Nieskończonego Tsukuyomi Madary.

Kaguya Ōtsutsuki KontratakujeEdytuj

Ostatecznie Akamaru i reszta świata zostają uwolnienie od genjutsu, a tym samym Sasuke i Naruto kończą wojnę.

EpilogEdytuj

Lata później, Akamaru jest już stary i posłuszny, położył się z jego nowymi szczeniętami. On kpi z uporu Kiby, gdy siódmy Hokage ustąpił, jednak żartobliwie uśmiechnął się do swojego pana.

CiekawostkiEdytuj

  • Aka" w nazwie Akamaru oznacza kolor "czerwony" i "Maru", co oznacza "doskonałość" lub "pełne koło" jest wspólnym przyrostkiem japońskich imion męskich.Powodem jego imię zostało wyjaśnione przez Kiba, gdy Akamaru futro poczerwieniał po zjedzeniu Pill wojskowe racje.
  • W segmencie Omake, że wyemitowany w Japonii na Nowy Rok, Kiba próbował nauczyć Akamaru rozmawiać, z niewielkim powodzeniem. Nic nie wskazuje, że Akamaru nawet ma potencjał, aby mówić, poza faktem, że inne ninken umieją.
  • Co ciekawe, Naruto została opublikowana w segmencie Weekly Shonen Jump znany jako "Akamaru Jump".
  • Akamaru i Naruto mają ten sam Seiyu, Junko Takeuchi. Jednak mają one oddzielne aktorów angielskich.
  • Podczas wywiadu, Kishimoto został poproszony który znak, że chciałby, aby zobaczyć uzyskać spin-off. Być może jako żart, po prostu odpowiedział "Kishimoto" Akamaru.
  • Akamaru i Kiba obchodzą urodziny w tym samym dniu.
  • Akamaru chciałby walczyć z Kuromaru.
  • Ulubioną potrawą Akamaru jest specjalna karma.

CytatyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki