Amenotejikara
Nazwa
Japoński 天手力
Rōmaji Amenotejikara
Angielski Rinnegan Shifting Technique
Polski Moc Niebiańskiej Dłoni
Debiut
Manga Tom 70, Rozdział 674
Anime Odcinek 424
Powieść Boruto
Film Boruto
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 4
Występuje w Manga, anime, gra, powieść i film
Informacje
Klasyfikacja Rinnegan Kekkei Genkai, Czasoprzestrzenne Ninjutsu, Ninjutsu, Dōjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Dowolny
Pochodzenie Jutsu
Amenotejikara: Chidori
Użytkownicy
Sasuke Uchiha

Amenotejikara jest czasoprzestrzennym ninjutsu używanym przez Sasuke Uchihę po zdobyciu Rinnegana.

Użycie Edytuj

Z lewym okiem, Sasuke natychmiast zmienia położenie siebie, innych i przedmiotów, w pewnym zakresie. Ten zasięg można zwiększyć, jeśli zmieni się w przedmiot, jak widać, kiedy zmienił miejsca z odrzuconą kamizelką Sakury Haruno. Korzystając z czakr dziewięciu ogoniastych bestii pozwoliło Sasuke na poszerzenie zakresu tej techniki jeszcze bardziej, jak widać, kiedy przesuną go i jego Susanoo za Naruto Uzumakieg, który był w dalekiej odległości.

Ze względu na szybkość, ta technika okazała się szczególnie przydatna do ataku z zaskoczenia na wrogów. Ponadto ma psychologiczny efekt wyrzucania przeciwników z osłony przez ich zmylenie, gdy użytkownik używa techniki w pustą przestrzeń lub dwójka shinobi używają ataki na siebie nawzajem, pozostawiając zdezorientowanego przeciwnika, dopóki ta technika nie przeniesie ich użytkownika na czas, aby powstrzymać ataki. W pewnych momentach po otrzymaniu Rinnegana, Sasuke musiał naładować Rinnegana, ponieważ nie mógł używać techniki. Jako dorosły, Sasuke zdołał używać Amenotejikara, nawet jeśli Rinnegan jest nie używany.

Ta technika nie tylko przełącza pozycję, ale także pęd i kierunek włączanych celów.

Wpływ Edytuj

Nazwa techniki pochodzi z Ame-no-tajikarao, japońskiego bóstwa, który wyciągnął Amaterasu z jaskini, którą ukrywała, aby przywrócić światu światłość.

Ciekawostki Edytuj

  • Według Sasuke, otrzymał tę technikę dzięki temu, że Hagoromo Ōtsutsuki dał mu czakrę Sześciu Ścieżek.
  • Sasuke był pokazywany przy użyciu tej techniki trzy razy z rzędu przed zamknięciem oka.