FANDOM

Chidori
Chidori
Nazwa
Japońska 千鳥
Rōmaji Chidori
Angielska One Thousand Birds
Polska Tysiąc Ptaków
Debiut
Manga Tom 13, Rozdział 113
Anime Odcinek 67
Film Naruto Shippūden 1: Film
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Nareszcie jakieś starcie! Jōnini kontra Genini! Rozpoczyna się wielki turniej w Wiosce Liścia!
Występuje w Manga, anime, film, gra i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga A
Typ Raiton Uwolnienie Błyskawicy
Ręczne Pieczęcie Wół → Królik → Małpa → Smok → Szczur → Ptak → Wół → Wąż → Pies → Tygrys → Małpa
Pochodzenie Jutsu
Chidori Nagashi
Chidori Senbon
Chidori Eisō
Kirin
Kusanagi no Tsurugi: Chidorigatana
Raikiri
Raiden
Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Kakashi Hatake
Sasuke Uchiha

Chidori jest pierwszą oryginalną techniką Kakashiego Hatake, choć teraz używa wersji w randze S znanej jako Cięcie Błyskawicy. Stworzył ją w czasie awansu na jōnina, a później nauczył jej Sasuke Uchihę.

Opis i Skutek Edytuj

W technice duże ilości czakry błyskawicy przepływają przez jej kanały do ręki użytkownika. Kwota czakry jest tak wielka, że ​​staje się widoczna. Wysoka koncentracja energii wytwarza dźwięk przypominający śpiew wielu ptaków, stąd też nazwa. Gdy technika jest zakończona, użytkownik rusza do przodu i przebija cel Chidori. Otrzymuje się liczne szkody, które zwykle kończą się śmiercią. Technika ta jest sklasyfikowana jako technika zabójcza ze względu na szybkość z jaką jest ona wykonywana, mimo produkowanego hałasu.

Jak wynika z walki z Killerem B, Chidori może być również wykorzystywane do po prostu porażenia prądem przeciwnika, bez przebijania go.

Wady Edytuj

To jutsu ma poważną wadę, tzn. prędkość, przy której atak musi być wykonany, w połączeniu z faktem, że użytkownik musi być w linii prostej, powodując efekt wizji tunelu dla użytkownika. Pozwala to na łatwą odpowiedź wroga w postaci ataku, co może potencjalnie skończyć się śmiercią użytkownika. Choć ta wada wydaje się powodować bezcelowość nauki tej techniki, Sasuke i Kakashi są w stanie uniknąć kontrataku ze względu na ich Sharingan, dzięki któremu widzą każdy szczegół, niezależnie, jak szybko użytkownik jest w ruchu.

Dodatkową wadą są duże ilości czakry wymaganej, ograniczając liczbę razy użycia tego jutsu, w ciągu jednego dnia. W części I, Sasuke może korzystać z tego dwa razy dziennie (na podstawie własnej mocy), a Kakashi może używać go cztery razy, choć ich limity nie zostały pokazane w części II. Jeżeli użytkownik próbuje wyjść poza ich granice, cała ich chakra zostaje skończona i siły życiowe mogą odchodzić z nimi.

Dodatkowym problemem, choć nie koniecznie wyniszczającym, jest fakt, że duża ilość czakry może zranić ręce użytkownika, z powodu zbyt dużego nacisku ataku. W części I, Sasuke robi to, gdy walczy z Itachim, co powoduje że skóra obdziera się z jego ręki, pozostawiając ją lekko tlącą się po zakończonym ataku.

Użycie i Udoskonalenie Edytuj

Na początku, gdy Kakashi wymyślił Chidori, jedną istotną wadą techniki był atak na prostej linii, co doprowadziło do tego, że Minato Namikaze powiedział mu, żeby jej nie używał, gdyż ryzyko jest zbyt wysokie, a technika jest bezużyteczna, gdyż cele mogą jej po prostu unikać. Jednak po przejęciu Sharingan od jego zmarłego przyjaciela, Obito Uchiha, Kakashi wyeliminował tę wadę, gdyż potrafił przewidzieć ruchy przeciwnika i trafić ich o wiele łatwiej. Jakiś czas po opanowaniu Chidori, Kakashi ulepszył go do mocniejszej wersji, Cięcia Błyskawicy, której używał częściej niż Chidori.

Kakashi nauczył Sasuke Chidori, by go przekonać, aby nie używał Przeklętej Pieczęci Niebios, i podkreślił, że ​​Chidori jest ostrzem służącym do ochrony jego przyjaciół, jak również utraceniem pragnienia zemsty. Niestety dla Kakashiego i innych, Sasuke wypaczył to ostrze do zerwania wszelkich więzów, w jego żądzy mocy i zemsty. W części II, Sasuke opanował zasady manipulacji błyskawicą i opracował szereg innych technik Uwolnienia Błyskawicy, które w większości pochodzą od Chidori.

Wpływy Przeklętej Pieczęci NiebiosEdytuj

Sasuke wykazał, że poprzez skupienie więcej czakry Przeklętej Pieczęci Niebios, mógł używać dodatkowych Chidori po osiągnięciu swojego limitu dziennego. Ze względu na wpływ spowodowany przez przeklętą pieczęć, to dodatkowe Chidori jest silniejsze od standardowej wersji, podczas gdy w istocie jest to samo jutsu mimo nowej nazwy Trzepoczące Chidori (羽 撃 く 千鳥, Habataku Chidori). Ta wersja Chidori wydziela czarny blask wraz z dźwiękiem trzepoczących skrzydeł w locie zamiast standardowego niebieskiego blasku i hałasującego świergotu. Sasuke nie używał tej techniki, odkąd stracił Przeklętą Pieczęć Niebios podczas jego walki z Itachim. Jest prawdopodobne, że nie może użyć Trzepoczącego Chidori, po utracie jego Przeklętej Pieczęci, z powodu braku wpływów na jego zwykłe Chidori. W pierwszej grze serii Ultimate Ninja Storm, odnosi się do niego jako "Lamentujące Chidori".

Wpływy Mędrca Sześciu ŚcieżekEdytuj

Po zdobyciu Rinnegana i czakry Hagoromo to wzmocniło Chidori Sasuke. Czyniąc tak, że Sasuke skutecznie walczył z Madarą Uchihą w trybie dziesięcioogoniastego. Miał wystarczająco dużo mocy, aby przeciąć go na pół.

Wpływy SusanooEdytuj

Sasuke również wykazał umiejętność do używania jego Chidori przez doskonałego Susanoo, tworząc ogromne Chidori z jego pierwotnej, lewej ręki. Wykazano, aby móc zmierzyć się z Naruto z podwyższoną kulą ogoniastej bestii z senjutsu.

Wpływy KagutsuchiEdytuj

Sasuke pokazał możliwość jednoczesnego korzystania Chidori i Enton: Kagutsuchi lewą ręką. Kiedt starli się z Rasenganem Naruto wzbogacony o czakrę Yin Kuramy, wpływem był w stanie całkowicie zniszczyć posągi Hashiramy i Madary w Dolinie Końca, wraz z połową jego lewego ramienia.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa Chidori pochodzi od opowieści o sławnym samuraju Tachibana Dōsetsu (立 花道 雪, 22 kwietnia 1513 - 02 listopada 1585). Tachibana był w posiadaniu słynnego miecza zwanego Chidori (千 鸟, Tysiąc Ptaków) Pewnego dnia, gdy był jeszcze młodym człowiekiem, schronił się pod drzewem, gdy padał deszcz. Nagle piorun uderzył go. Jednak Tachibana użył Chidori, by przeciąć Boga Błyskawic wewnątrz błyskawicy, co pozwoliło mu przetrwać. Po tym incydencie przemianował jego Chidori do Raikiri (雷切, Cięcie Błyskawicy).
  • W anime, Chidori wygląda jak biała, w kształcie kuli ilość energii elektrycznej, która emituje niewielkie światło, które otacza ręce. W mandze, nie ma formy, jest tylko pokryciem energii elektrycznej ze wszystkich stron. Później w anime, pojawiły się zmiany na Chidori Sasuke przypominając te z mangi.
  • Chidori może być również przetłumaczony na "sieweczkowaty".
  • W Naruto: Ultimate Ninja 3, jeśli dostosujesz kilka postaci (np. Naruto), będą one mogły skorzystać z tej techniki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki