FANDOM

Jigokuzuki
Jigokuzuki
Nazwa
Japońska 地獄突き
Rōmaji Jigokuzuki
Angielska Hell Stab
Debiut
Manga Tom 58, Rozdział 554
Anime Odcinek 301
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Nintaijutsu, Taijutsu
Klasa Ofensywna
Ranga B
Zasięg Krótki
Typ Raiton Uwolnienie Błyskawicy
Jutsu Macierzyste Raiton Chakura Mōdo
Użytkownicy
A

Jigokuzuki jest najsilniejszą techniką trzeciego raikage, przy czym koncentruje się znaczną ilość czakry błyskawicy tylko końcu palca jedną ręką, a następnie wykonuje ruch naporu, który razem pozwala mu przebić cel w sposób dość podobny do Chidori lub Raikiri.

WariantyEdytuj

Natężenie, wielkość i wytrzymałość techniki można proporcjonalnie zwiększyć przez zmniejszenie liczby zaangażowanych palców:

  • Cztery Połączone Palce (四 本 貫 手, Yonhon Nukite): wystarczająco silny, by przełamać solidnej obrony z względną łatwością.
  • Trzy Połączone Palce (三 本 貫 手, Sanbon Nukite): Skuteczny przeciwko materiałom, nawet zwykle ciągliwego, które mogą obsługiwać cios rozpraszając jego siłę. Przez kołysanie rękę trzecie może stworzyć falę uderzeniową, która była na tyle silne, aby wysłać przeciwników w najbliższym otoczeniu go latające do tyłu.
  • Jeden Połączony Palec (一 本 貫 手, Ippon Nukite): Znany jako "najsilniejsza włócznia" (最強 の 矛, saikyō no hoko), gdzie stężenie czakry jest tak wielka, że znacznie wykracza poza palcem w samotnym miejscu. To był w stanie odciąć wszystkie ogony Gyūki podczas spotkania, i był w stanie przebić nawet Błyskawica wydania tryb trzecim w Chakra, mści obrażenia blizny jego ciało, które z powodu swojej ogromnej trwałości został uznany za "najsilniejszą tarczą" (最強 の 盾, saikyō no hoko).

CiekawostkiEdytuj

  • Nukite (貫 手; dosł "poprzeczna belka ręki") jest to ruch wykorzystywane w sztukach walki, takich jak karate, gdzie uderzyć przeciwnika palcem wyciągniętym. Nukite cztery palce (四 本 貫 手, yonhon nukite) wykorzystuje cztery palce, a gdy na celu gardła, nazywa stab diabła (地獄 突 き, jigokuzuki).Nukite dwóch palców (二 本 貫 手, Nihon nukite) i nukite jednego palca (一 本 貫 手, ippon nukite) są również używane.Nukite trzema palcami (三 本 貫 手, Sanbon nukite) wydaje się być dość rzadkie.
  • Czwarty Raikage użył podobnej techniki w walce z Gyūki wyciąć jej róg, stało się to trzy dekady przed Czwartej Światowej Wojny Shinobi.
  • Pomimo, że podobny zasad do kilku ninjutsu, czwarty Databook sklasyfikować tę technikę jako taijutsu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki