Fandom

Naruto Wiki

Konohagakure

846stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Konohagakure
Konohagakure.jpg
Informacje
Rōmaji Konohagakure no Sato
Polska Wioska Ukryta w Liściach
Lider Hokage
Kraj Kraj Ognia
Symbol Konohagakure.png
Statystyki
Populacja 5/5
Wojsko 3/5
Gospodarka 2/5

Konohagakure jest ukryta wioska kraju ognia. W miejscowości jednym z pięciu Wielkich Krajów Shinobi, Konohagakure ma Kage jako lidera znanego jako Hokage, których było w historii siedmiu. Konoha mieszka głęboko w lesie u podnóża góry znany jako Monument Hokage, który ma twarze tych wszystkich, którzy wzięli urząd Hokage wygrawerowanym na nim.Chociaż ogólnie uchodzą za najpotężniejszy z wiosek ninja, Konoha odniosła wiele lat względnego spokoju i stabilności.

Standardowy strój shinobi Konohy polega na niebieskich lub czarnych koszul, które mogą lub nie mogą mieć wzory zawirowania na ramionach, wraz z pasującymi kolorowe spodnie w zieloną kamizelę, która ma również czerwony wir na plecach i kieszeniami na klatce piersiowej, oni również mają tendencję do zawijania bandaże wokół nóg. Wielu ninja Konohagakure stosować techniki uwolnienie ognia.

HistoriaEdytuj

Narodziny KonohyEdytuj

Sojusz pomiędzy Uchiha a Senju.png

Sojusz pomiędzy Uchiha a Senju.

Podczas okresu ery walczących państw, shinobi byli najemnikami. Najsilniejsi z tych dwóch klanów były Senju i Uchiha, którzy walczyły z sobą przez całe dzieje. Ostatecznie, chcąc zakończyć niezliczony rozlew krwi, Hashirama Senju wykorzystywał swoją pozycję jako lider klanu tworząc rozejm z klanem Uchiha. Senju, Uchiha, a ich klany powiązanymi utworzyli pierwszą shinobi wioskę: Konohagakure - nazwa wymyślona przez samego Madarę.

Konoha krótko po jej powstaniu.png

Konoha krótko po jej powstaniu.

Hashirama użył swoje umiejętności uwolnienie drewna używane do stworzenia większość infrastruktury osady. Ta zdolność i jego ideały były dwoma z powodami, że został wybrany do zostania w miasteczku: Hokage. Madara obawiał się, że będzie uciskał jego klan Senju i próbował zebrać poparcie obalenia Hashiramu. Uchiha od nie pomogli mu i gardzili, zmuszając go do walki z Hashiramą. Madara został ostatecznie pokonany, a miejsce ich walki nazwano Doliną Końca, a on uważa się, że zmarł. W wyniku walki, Konoha weszła w posiadanie lisa. Aby posiadać swoją ogromną moc, osada zaczęła proces pieczętowania bestię w klanie Uzumaki, klan, że Senju, a więc reszta Konohy miał bliskie związki. W pewnym momencie przyszedł do wiązania Hashirama niektóre inne ogoniaste bestie i dał je do innych nowo powstałych wiosek ninja, aby promować pokój. Jednakże, ten pokój był krótkotrwały.

Trzecia Wojna ShinobiEdytuj

Konoha wzięła udział w pierwszych trzech wojnach shinobi. Hashirama zmarł wkrótce po tym jak osada zaczęła się rozwijać, a płaszcz Hokage został przekazany na jego brata, Tobirama Senju, który stał się drugim Hokage. Tobirama zmarł podczas pierwszej Wojny Shinobi, zabitego przez shinobi z Kumogakure, ale on mianowanł Hiruzena Sarutobiego jako Trzeciego Hokage przed śmiercią. Lata później, podczas drugiej wojny shinobi, Hiruzen doprowadził siły Konohy przed Iwą i Suną, używając Amegakure jako pole bitwy. Lider Ame, Hanzō, walczył z Konohą kilka razy, a podczas jednej z takich walk dał uczniom Hiruzenowi - Jiraiya, Tsunade i Orochimaru - tytuł Sanninów. Podczas Trzeciej Wojny Shinobi, Konoha walczyła shinobi z Iwagakure całej Kusagakure. Konoha był prawie pokonana, ale Minato Namikaze i jego drużyna pomógł obrócić wojnę z powrotem na ich korzyść.

Atak DziewięcioogoniastegoEdytuj

Kurama atakuje Konohę.png

Kurama atakuje Konohę.

Po zakończeniu Trzeciej Wojny Shinobi, Hiruzen wybrał Minato zastępując go jako Czwartego Hokage. Wkrótce po objęciu urzędu Minato jednak zamaskowany mężczyzna porwał Kushinę i wyjął z jej ciała lisa, które następnie wykorzystywał do ataku Konohy. Minato był w stanie pokonać człowieka, ale lis okazało się trudniejszy. Lewo z kilku opcji, Minato oddał życie, aby zapieczętować demona w ciele swoim nowo narodzonym synu, Naruto. Wielu ninja umarło w obronie wioski, a większość ocalałych oskarżyło Naruto o działania lisa. Hiruzen, Hokage ponownie zakazane wszelkie wzmianki o demonie, aby przyszłe pokolenia nie nienawidzili Naruto jak robili to ich rodzice.

Incydent HyūgaEdytuj

Jak wiadomo w dzisiejszych czasach incydent w Kuomogakure - stało dziewięć lat przed rozpoczęciem serii, a Kumogakure i Konohagakure były w stanie wojny. Próbując położyć kres walki, zgodzili się traktatem pokojowym być podpisana w dniu, który zbiegł się z Hinata Hyūga trzeciego roku życia. Traktat został szybko ujawniony, że jest niczym więcej niż pokrywy, gdy osoba, która była Szef ninja z Kumogakure w czasie - który był w Konoha, aby podpisać traktat - usiłował porwać Hinatę w celu uzyskania Byakugana i jego tajemnice. Shinobi zginął w jego próbie przez ojca Hinaty, Hiashi Hyuga.

Masakra klanu UchihaEdytuj

Masakra klanu Uchiha.png

Masakra klanu Uchiha.

Przywództwo Konohy wierzył, że Uchiha był odpowiedzialny za atak lisa, i jako takie odciąć Uchiha od większości spraw wioski. Wzburzony tym złego traktowania, wielu z Uchiha zaczęli spisek zamachu stanu, że będzie przejąć kontrolę nad Konohą. Jednak niektóre Uchiha widział niebezpieczeństwa z takiego przedsięwzięcia. Jeden taki rysunek był Itachi Uchiha, który stał się szpiegiem przywództwa Konohy. Po rozmowy pokojowe nie udało, Danzō Shimura namówił Itachiego do likwidacji klanu w zamian za to, że pozwolił oszczędzić swojego młodszego brata, Sasuke. Itachi, z pomocą Tobiego, czy zgodnie z instrukcją, ale wystawił zdarzenia wydają się tak, jakby działał sam i egoistycznych celów, tak że Sasuke będzie kiedyś zemścić się przed nim za to, co zrobił dla ich rodziny.

Inwazja na KonohęEdytuj

Hiruzen walczy z Orochimaru.png

Hiruzen walczy z Orochimaru.

Podczas serii I, Konoha jest miejscem egzaminów na Chunina. Podczas ostatniego etapu egzaminów wioska jest opanowana przez shinobi Otogakure i Sunagakure, próbując zakończyć pokój i dobrobyt, że Konoha sama cieszyła się od trzeciej wojny shinobi. Najeźdźcy zostają pokonani, ale Konoha cierpi ciężkich strat, w tym Hiruzena. Chociaż Tsunade szybko zastępuje go jako Piąta Hokage, odzyskiwania przez resztę sił zbrojnych Konohy jest powolny. Wieś jest mało, aż część II, pozostawiając go w stanie odpowiednio reagować na zdarzenia zachodzące w śródroczne takie jak zdrada Sasuke Uchiha.

Inwazja PainaEdytuj

Konoha zniszczona przez Paina.png

Konoha zniszczona przez Paina.

Trzy lata po nieudanej inwazji na Konohę, Sześć Ścieżek Paina z Akatsuki zaatakował Konohę, starając się uchwycić Naruto. Siły Konohy mają pewne sukcesy podczas walki z Painem indywidualnie, ale nic nie mogą zrobić, aby powstrzymać zagładę osady przez Shinra Tensei Paina. Naruto powraca do Konohy wkrótce potem i pokonuje Paina przed konfrontacją Nagato, człowiek kontrolujący Painów. Potem Naruto przekonuje go, że jego działania były złe, Nagato daje swoje życie, aby ożywić wszystkim, że zginął podczas inwazji. Tsunade pozostaje w śpiączce po wyczerpaniu się w ochronie Konohy z Painem, powodując Danzō Shimura tymczasowo urzędowanie jako jej zamiennik. Danzō nadzoruje początek długiego procesu odbudowy wioski i zajmuje się bezpośrednio po ataku Paina.

Czwarta Wojna ShinobiEdytuj

Odbudowana infrastruktura Konohy.png

Odbudowana infrastruktura Konohy.

Z powodu rosnącej agresji Akatsuki, wioski ninja decydują się tworzyć Sojusz shinobi sprzeciwiać Akatsuki w Czwartej Wojny Shinobi. Danzō zginął wkrótce po tym jak Sojusz jest uzgodniony, ale Tsunade budzi się ze śpiączki, w czasie, aby rozpocząć nadzorowanie wysiłków wojennych. Pomimo wciąż jest w budowie, Konoha służy jako schronienie dla uchodźców krajów, w których oczekuje się, że większość walk odbędzie się uciekających. W tym czasie wojna zakończyła się, a osada została przywrócony.

Po wojnieEdytuj

Konohagakure po czwartej wojnie.png

Konohagakure po czwartej wojnie.

Po wojnie, Konoha doświadczonych impuls populacji pod przewodnictwem Kakashiego Hatake jako szóstego, a potem Naruto jako siódmego Hokage. Ogólnie wioska urosła i seria wieżowców zostały zbudowane za monumenty Hokage. Wioska przeżywa rewolucję techniczną, komputery, telefony komórkowe, i wysokiej technologi okulary będących dostępne.

LokalizacjeEdytuj

Akademia
Amaguriama
Sklep Dango
Czterdziesty Czwarty Plac Treningowy
Monument Hokage
Rezydencja Hokage
Ramen Ichiraku
Stacja Czuwania Jōninów
Zamek Kikyō
Biblioteka Archiwów Konohy
Ptaszarnia Konohy
Cmentarz Konohy
Szpital Konohy
Gorące Źródła Konohy
Obiekt Poszukiwawczy Narzędzi Konohy: Oddzielne Biuro
Biblioteka Konohy
Żandarmeria Sił Policji Konohy
Sierociniec Konohy
Kamień Pamięci
Biuro Przypisujące Misje
Rzeka Naka
Świątynia Naka
Shushuya
Trzeci Poligon
Uchiha Senbei
Yakiniku Q
Kwiaciarnia Yamanaka
Akagahara
Dolina Końca
Zakład Karny w Konoha
Stadion
Świątynia Ognia

KlanyEdytuj

W miejscowości znajduje się wiele potężnych i dobrze szanowanych klanów. Wśród nich znajdują się cztery klany, które są uznawane za szlacheckich rodów. Są to: klany Aburame, Akimichi, Hyuga i Uchiha - z czego ten ostatni był uważany za najpotężniejszego klanu w wiosce, ale, nieznane większości, najbardziej niestabilny oraz wszystkie znane klany. Z wioski są:

Klan Aburame
Klan Uchiha
Klan Hatake
Klan Hyūga
Klan Uzumaki
Klan Nara
Klan Yamanaka
Klan Akimichi
Klan Kurama
Klan Senju
Klan Sarutobi

CiekawostkiEdytuj

  • Masashi Kishimoto potwierdził, że wioska jest zrobiona na wzór jego rodzinnego miasteczka.
  • Drugi databook daje liczebności wioski pięć z pięciu gwiazdek, sile militarnej trzy z pięciu gwiazdek, a sile gospodarczej dwie z pięciu gwiazdek.
  • Konoha znajduje się w miejscu, gdzie Hashirama poznał się z Madarą. Przyszły Hokage siedząc wraz z wtedy jeszcze młodym Uchihą na wielkiej górze, postanowił, że w przyszłości w tym miejscu zbuduje wioskę, wolną od cierpień spowodowanych wojnami.
  • Konoha ma najwięcej przedstawicieli w szeregach Akatsuki: Itachi Uchiha, Tobi, Orochimaru, Sasuke Uchiha, Kabuto Yakushi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki