FANDOM

Raiton: Shiden
Raiton Shiden
Nazwa
Japoński 雷遁・紫電
Rōmaji Raiton: Shiden
Angielski Lightning Release: Purple Electricity
Polski Uwolnienie Błyskawicy: Fioletowa Elektryczność
Debiut
Manga Tom, Rozdział 21
Anime Odcinek 13
Występuje w Powieść i anime
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki do średniego
Typ Raiton Uwolnienie Błyskawicy
Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Kakashi Hatake
Mitsuki

Raiton: Shiden jest ninjutsu uwolnienie błyskawicy, stworzony przez Kakashiego Hatake. Po utracie Sharingana w trakcie czwartej wojny shinobi; co pozostawiło niemożliwe do prawidłowego wykorzystania techniki Raikiri.

Przegląd

Użytkownik wyciąga z ręki strumień fioletowej energii elektrycznej, aby atakować cele z krótkiego do średniego zasięgu. Ta technika była wystarczająco silna, aby wezwać chmury deszczu, gdy trafi się w niebo. Kakashi może również kreatywnie pozwalać tej techniki przepływać przez rozlany alkohol.

W anime fioletowa błyskawica okazała się mieć wiele zastosowań. Może być użyta jako Chidori i Raikiri, koncentrując błyskawicę w dłoni i szybko ją atakując, najwyraźniej bez wad widzenia w tunelu dwóch ostatnich technik. Nie tylko to, że może nawet replikować Chidori Nagashi Sasuke Uchihy, wysyłając błyskawicznie fioletowe błyskawice dookoła jego ciała podczas wszechobecnego ataku.

Ciekawostki

  • Określenie "shiden" jest częścią idiomu "shiden'issen" (紫 電 一閃, dosłownie znaczy: fioletowa energia elektryczna), co odnosi się do błysku miecza lub szybkiego wyrycia miecza podobnego do błyskawicy.