FANDOM

Rikudō Jūbi Kyūin
Rikudō Jūbi Kyūin
Nazwa
Japoński 六道十尾柩印
Rōmaji Rikudō Jūbi Kyūin
Angielski Six Paths Ten-Tails Coffin Seal
Polski Pieczęć Trumny Sześciu Ścieżek Dziesięcioogoniastego
Debiut
Manga Tom 66, Rozdział 637
Anime Odcinek 375
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 4
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Rinnegan Kekkei Genkai, Ninjutsu, Fūinjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Ręczne Pieczęcie Wąż → Baran
Użytkownicy
Madara Uchiha

Obito Uchiha

Rikudō Jūbi Kyūin to technika pieczętowania zastosowana przez Obito i Madarę Uchiha, aby zapieczętować w sobie Dziesięcioogoniastego, stając się tym samym jinchūriki. Gdy użytkownik Rinnegana wykona wymagane pieczęcie ręczne będąc w bliskim sąsiedztwie Dziesięcioogoniastego, bestia szybko wchłonie się w ciało użytkownika.

Przegląd

Zauważono, że trudno jest kontrolować ogoniaste bestie w tej formie, a jeśli użytkownik nie ma silnej woli - ani naturalnej, ani nabytej - użytkownik może mieć załamanie psychiczne. Jeśli będą w stanie znaleźć tę siłę woli, otrzymają moc "boga, który kształtuje ziemię", zasadniczo zdobywając moc Mędrca Sześciu Ścieżek.

Po użyciu pieczęci, by zostać jinchūriki Dziesięcioogoniastego, Obito osiągnął dwie formy; w swojej początkowej postaci, jego odcień skóry stał się szary, a jego prawa połowa stała się łuszcząca się, zyskał dziesięć wypukłości, a także znaczniki Mędrca Sześciu Ścieżek na plecach, i uzyskał dwie Kuly Prawdy, które unosiły się za jego dłońmi. Po uzyskaniu kontroli nad Dziesięcioogoniastym, wypukłości na plecach zmieniły się, by przypominały odzież, zyskał parę rogów na głowie - prawo było większe od lewej - a jego Kuly Poszukiwania Prawdy wzrosły do dziesięciu. W anime, kiedy Obito przypieczętował Dziesięcioogoniastego, okrągła powłoka otoczyła jego ciało i roztrzaskała się po zakończeniu transformacji.

Kiedy Madara użył tej pieczęci, jego skóra stała się szara, a jego włosy stały się białe (ciemnoszare w Naruto: Color Edition). Zamiast posiadania ciała podobnego do ubrania, Madara był zamaskowany kompletnym strojem złożonym z czakry, z wzorem sześciu czarnych magat poniżej szyi i znakami Senjutsu Sześciu Ścieżek na plecach. Z lewej strony jego czoła pojawił się również wyrostek przypominający czoło, z wygiętym do góry łukiem po prawej stronie i pojedynczym rogiem po lewej stronie. Podobnie jak Obito, Madara uzyskał dziesięć Poszukiwaczy Prawdy. Po użyciu pieczęci do zaabsorbowania drzewa pozostawionego przez Obito, Madara zyskał dodatkowe oznaczenia magatamiczne na dole i na rękawach swojej peleryny.

Umiejętności

Jako jinchūriki z Dziesięcioogniastego, użytkownik zyskuje ogromny wzrost swoich możliwości fizycznych i jest w stanie całkowicie pokonać swoich potężnych przeciwników. Nawet kiedy Obito początkowo nie miał kontroli nad sobą, był w stanie z łatwością zniszczyć barierę Hokage, jak również bramy Hashiramy Senju, jak również przytłoczyć wszystkich czterech wskrzeszonych Hokage. Ta moc znacznie się wzmocniła po pełnej kontroli Dziesięciogoniastego.

Mimo że zarówno Madara, jak i Obito zyskiwali olbrzymi wzrost władzy, Minato Namikaze zauważył, że moc Madary w tej formie była większa niż Obito. Dzięki temu Madara był w stanie walczyć na równi z Gaiem używając wszystkich Ośmiu Bram i przetrwać ostatni atak tego ostatniego. Jego prędkość została również znacznie zwiększona, w stanie przeciwdziałać połączeniu indywidualnie szybkich technik. Zdolność regeneracyjna i wytrzymałość Madary są znacznie wzmocnione, zdolne przetrwać lewą stronę tułowia, która zostaje zatarta lub jest podzielona na pół, a wkrótce po całkowitym przywróceniu. Ze swymi ogromnymi zdolnościami regeneracyjnymi Madara twierdził, że osiągnął całkowitą nieśmiertelność.

Galerie

Ciekawostki

  • Kiedy Obito ujawnił swój plan na Szczycie Pięciu Kage, stwierdził, że istniało fūinjutsu używane do tworzenia jinchūriki, które było przekazywane przez kamienną tablicę pod świątynią Naka. Chociaż nie jest jasne, czy było to jutsu używane przez Hagoromo do pieczętowania Dziesięcioogonaistego w sobie, możliwe, że była to technika wspomniana przez Obito.
  • Kule Poszukujące Prawdy utworzone za pomocą tej techniki są podobno podobne do kul ogoniastej bestii