FANDOM

Trzy elementy czakry senjutsu

Trzy elementy czakry senjutsu.

Senjutsu odnosi się do specjalistycznej dziedziny techniki, która pozwala użytkownikowi wyczuć, a potem zbierać energię naturalną wokół osoby.

PrzeglądEdytuj

Główny artykuł: Sennin Mōdo , Senninka, Orochimaru no Juinjutsu

Praktycy senjutsu uczy się gromadzić energię wewnątrz nich, mieszając go z własną czakrą (utworzonej energii duchowej i fizycznej w shinobim). To dodaje nowy wymiar mocy czakry praktykującego, powodując tworzenie "czakrę senjutsu". U ludzi ta nowa czakra pozwala użytkownikowi na wprowadzenie się upragnionemu stanu zwany Tryb Mędrca. Obecnie istnieją dwa znane sposoby, aby dowiedzieć się senjutsu: Jedna istota, aby nauczyć się od ropuch górze Myōboku jak zrobili Jiraiya, Minato i Naruto, i inną jest od węży z jaskini Ryūchi gdzie nauczyli się Orochimaru i Kabuto Yakushi.

Generalnie czakra senju nie może być wykorzystywana przez tych, niedoświadczonych w senjutsu, choć nie zawsze tak jest. Członkowie klanu Jūgo biernie gromadzą energię naturalną, mutując swoje ciała. Ponieważ nie może kontrolować czakry, mają tendencję, aby popaść w szaleństwo. Orochimaru eksperymentował na enzymie odpowiedzialnego za te szały i używa je jako podstawy swoich przeklętych pieczęci, które absorbują czakrę oraz z zamian dają czakrę senjutsu Orochimaru.

W Czwartej Wojnie Shinobi, Obito Uchiha będąc jinchūrikim Dziesięcioogoniastego zyskał możliwość unieważnienia normalnego ninjutsu, ale odkrył, że nie może zniweczyć techniki zwiększonej przez senjutsu.

Po zdobyciu czakry senjutsu Naruto zyskał Tryb Mędrca stały się bardzo znaczącymi uprawnieniami i wraz z czakrą dziewięcioogoniastego, uzyskał dostęp do formy, o której mowa w Rikudō Senjutsu.

Lista technik Senjutsu