FANDOM

Shōsen Jutsu
Shōsen Jutsu
Nazwa
Japoński 掌仙術
Rōmaji Shōsen Jutsu
Angielski Mystical Palm Technique
Polski Technika Mistycznej Dłoni
Debiut
Manga Tom 8, Rozdział 63
Anime Odcinek 36
Powieść Tajemna historia Shikamaru: Chmury w mrocznej ciszy
Film Więzi
Gra Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX
Występuje w Manga, anime, gra i film
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Medyczne Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Ranga A
Zasięg Krótki
Typ Yōton Uwolnienie Yang
Ręczne Pieczęcie Zmodyfikowany Wół → Tygrys (wahający się)
Użytkownicy
Amai

Ameno
Asura Ōtsutsuki
Chiyo
C
En Oyashiro
Hinata Hyūga
Ino Yamanaka
Iyashi
Kabuto Yakushi
Kanna
Karin
Kiri
Kusushi
Lazurowy Kieł
Mogusa
Nonō Yakushi
Rin Nohara
Sakura Haruno
Shizune
Tsunade
Wasabi Izuno

Shōsen Jutsu to medyczne ninjutsu, które pozwala użytkownikowi przyspieszyć naturalny proces leczenia poprzez wysłanie czakry z rąk w ranę lub dotkniętą chorobą część ciała. Pozwala to użytkownikowi leczyć pacjenta bez potrzeby korzystania ze sprzętu medycznego lub operacji, co czyni go bardzo użytecznym na polu walki. Może być stosowany w leczeniu urazów zewnętrznych i wewnętrznych. Ważne jest, aby dopasować ilość użytej czakry do ciężkości ucisku lub urazu. Wymaga to znacznej kontroli czakry i dlatego tylko nieliczni wysoko wykwalifikowani medycy ninja są w stanie użyć tej techniki. Kabuto Yakushi wykazał zdolność do wykorzystania go w niewielkiej odległości od celu zamiast bezpośredniego kontaktu.

Wysyłając nadmiar czakry do ciała pacjenta, użytkownik może przeciążać normalny krążenie pacjenta, chwytając go w stanie śpiączki. Chociaż zazwyczaj nie jest to pożądane, Kabuto skutecznie zastosował ten efekt uboczny, aby wyeliminować Kibę Inuzuka.

Ciekawostki

  • W Konohagakure, medyczni ninja uczą się tej techniki na rybach.
  • Chociaż ostatnia część nazwy techniki jest napisano jako senjutsu, to nie odnosi się do tego samego. Senjutsu odnosi się do technik używanych przez mędrców ropuch i węży, ponieważ nazwa tej techniki odnosi się do tajemnicy nieśmiertelności legendarnych, prawdziwych mędrców.
  • Technika ta prawdopodobnie wywodzi się z prawdziwej duchowej praktyki Reiki, powszechnie znanej jako uzdrawianie dłoni.