FANDOM

Shintenshin no Jutsu
Nazwa
Japoński 心転身の術
Rōmaji Shintenshin no Jutsu
Angielski Mind Body Switch Technique
Debiut
Manga Tom 5, Rozdział 42
Anime Odcinek 24
Film Wola Ognia nadal płonie
Gra Naruto: Ninja Council
Występuje w Manga, anime, film, powieść i gra
Informacje
Klasyfikacja Klan Yamanaka Hiden, Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Ranga C
Ręczne Pieczęcie Ręczne pieczecie szczególnej techniki
Pochodzenie Jutsu
Łomot Kunoichi

Shinten Bunshin no Jutsu
Shinten Kugutsu Juin no Jutsu
Shinran Enbu no Jutsu
Shinranshin no Jutsu

Użytkownicy
Fū Yamanaka

Inoichi Yamanaka
Inojin Yamanaka
Ino Yamanaka
Santa Yamanaka

Shintenshin no Jutsu jest techniką podpisu klanu Yamanaka.

Użycie

Pierwotnie to ninjutsu było raczej odpowiednie do misji wywiadowczych niż do walk. Dzięki temu ninja wysyła swój umysł jako duchową energię do ciała celu, zastępując umysł celu swoim własnym. Użytkownik przenosi swoją świadomość do celu, zapewniając mu pełną kontrolę nad ciałem przez krótki czas. Kontrolując ciało, użytkownik może komunikować się z celem. Ponieważ użytkownik znajduje się w innym ciele, może również używać czakry tego ciała. Możliwe jest również, aby użytkownik przełączał ciała z celem. Ma to wielką wartość strategiczną, gdy jest używane przez partnera z drużyny, ponieważ żadne ciało nie jest obezwładnione i mogą one również wykorzystywać zdolności użytkownika, jak również własne podczas tego działania. Aby pozostać niepozornym podczas szpiegowania, użytkownik może wykonać tę technikę na zwierzęciu, takim jak jastrząb, z którego mogą korzystać podczas zwiadu powietrznego. Jest powszechnie stosowany na unieruchomionych celach.

Wady

Odwrotnie jednak, oryginalne ciało użytkownika pozostaje bezbronne, podczas gdy ta technika jest aktywna, pozostawiając ją podatną na atak, dopóki nie powróci. Przeniesienie umysłu porusza się powoli w prostym kierunku i zajmuje trochę czasu, aby powrócić do ciała użytkownika, jeśli nie trafi. Podobnie, jeśli wola przeciwnika jest wystarczająco silna, mogą zmusić użytkownika do opuszczenia ciała, tak jak Sakura Haruno zrobiła Ino Yamanaka podczas egzaminów Chūnina. Ponadto, jeśli poziom czakry użytkownika jest niski, technika będzie trudniejsza do utrzymania. Ponadto, jeśli jakiekolwiek fizyczne uszkodzenie ciała ofiary padnie, gdy łącze umysłu jest aktywne, spowoduje to również, że ciało użytkownika również otrzyma te same obrażenia. Można to naprawić, jeśli użytkownik anuluje technikę, zanim ciało ofiary otrzyma obrażenia.

Ciekawostki

  • Technika ta wykorzystuje energię duchową i jest sklasyfikowana jako hiden, co sprawia, że prawdopodobnie jest to Uwolnienie Yin.
  • W anime Ino Yamanaka nie była w stanie użyć tej techniki na Sorze, gdy był w swojej jednostronnej formie. Jednak w mandze, podczas Czwartej Wojny Shinobi, była w stanie użyć go na Kinkaku, który był w jego sześcioramiennej formie wersji 2. Oba znaki są sklasyfikowane jako pseudo-jinchūriki. Być może dlatego, że w przeciwieństwie do Sory, Kinkaku miał całkowitą kontrolę nad swoimi działaniami.
  • W filmie Wola Ognia nadal płonie, Ino używa innej uszczelki do przeprowadzenia tej techniki.
  • W Rock Lee i przyjaciele, Ino używa odmiany techniki zwanej Technika odwrotnego umysłu (心 逆 身 の 術, Shingyakushin no Jutsu), która przełącza umysły dwóch oddzielnych celów zamiast własnych.