FANDOM

Tsukuyomi
Tsukuyomi
Nazwa
Japońska 月読
Rōmaji Tsukuyomi
Angielska Moon Reader
Polska Czytelnik Księżyca
Debiut
Manga Tom 16, Rozdział 142
Anime Odcinek 82
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Kekkei Genkai, Genjutsu, Dōjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Typ Inton Uwolnienie Yin
Użytkownicy
Itachi Uchiha

Tsukuyomi należy zauważyć, że jednym z najpotężniejszych genjutsu w egzystencji. Jest to unikalne dla klanu Uchiha i tylko ci, którzy obudzili Mangekyō Sharingana mogą go używać, Mówi się, że reprezentują "świat duchów i mroku" (精神界と闇, Seishinkai to Yami), przeciwieństwo Amaterasu - ninjutsu o podobnej mocy.

UżycieEdytuj

Tsukuyomi wymaga kontaktu z oczami należy przeprowadzić, zatrzymując cel w iluzji całkowicie pod kontrolą użytkownika. Sprawność Itachiego nad techniką pozwoliła mu z łatwością zmieniać postrzeganie czasu w genjutsu, aby w kilka sekund wydaje się kilka dni celu na torturach. Powoduje u ofiary przez długi okres czasu problemy psychiczne. Po tym jak Itachi użył na Kakashiego, Kisame był zaskoczony, że umysł Hatake pozostał nienaruszony. Tylko Tsunade wykazała jak skorygować ten psychiczny uraz.

W anime podczas części I, zastosowanie Itachiego z Tsukuyomi zazwyczaj opisywane czerwonym księżycem rzucające czerwone światło w całej iluzji w pochmurnej atmosferze, dając w tle wygląd krwi, gdy ofiara wpada w iluzję jest przedstawione w odwróconej skali szarości.

Taka potężna technika nie jest jednak bez wad. Ze względna niezłomność tej iluzji i szybkość, z którą jest wykonywana, ogromna ilość czakry jest konieczna i dodana ilość stresu jest umieszczone na lewym oku, pozostawiając wizję Itachiego bardziej niewyraźną. Przed użyciem go na Kakashiego w części I, Itachi stwierdził, że Tsukuyomi można podzielić tylko przez użytkownika Sharingana z tą samą krwią jak nim, jak wykazano, gdy Sasuke pokonał Tsukuyomi Itachiego w walce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki